Het lesgeven in een superdiverse context is een thema waar elke student in de OSH mee te maken zal krijgen, maar niet op elke stageschool op dezelfde manier. Tijdens de bijeenkomsten denken de studenten erover na in hoeverre de superdiverse context het lesgeven beïnvloedt en hoe je daarmee om kunt gaan. Daarnaast gaan wij kijken hoe je een begin kunt maken om in je lesplanning rekening te houden met leerlingen die leven in een superdiverse context.
De studenten doen kort onderzoek naar de superdiverse context in de diverse stagescholen van de OSH en wisselen resultaten uit in de bijeenkomsten.
Literatuur & bronnen
Fukkink, R. & Oostdam, R. (2016). Onderwijs en opvoeding in een stedelijke context: Van startbekwaam naar stadsbekwaam. Bussum: Coutinho.
Van der Heijde, H., Kampman, L. & Bruin, K. (2017). Culturele diversiteit in de klas. Bussum: Coutinho.
Kenniswerkplaats Diversiteit Iclon (2022). Toolbox omgaan met diversiteit.
Vorm
Twee inhoudelijke bijeenkomsten
Leerdoelen
De student